laupäev, 21. september 2013

2. ülesanne

Teadmisjuhtimise eesmärk on õpetada nii faktiteadmiste kvantitatiivse suurendamise kui ka kvalitatiivse arendamise ja rakendamise oskusi ja pädevusi.

Tedlaste definitsioonidest tuli välja, et teadmisjuhtimine:

  • on ettevõtte kollektiivse kogemuse haaramise protsess
  • sisaldab kättesaadavate ja nõutavate teadmiste analüüsi, tegevuste kontrolli
  • on teadmiste süstematiseerimine, selgesõnaline ja sihipärane ülesehitamine, taastamine ja kasutamine
  • julgustab innovatsioone ja suurendab väärtusti kollektiivis
  • on kollektiivsete teadmiste tulemuslik ja tõhus ülesehitamine ning kasutamine.
Teadmisjuhtimise juures on olulisel kohal:
Faktid - saab avastada üksnes teoreetiliste teadmiste vahendusel
Andmed - mida saab koguda
Informatsioon - sõnum, mille eesmärgiks on pälvida toetus kogu kollektiivis. Info peab põhinema tõsiasjadel, motiveerima.
Teadmised - inimese arusaamine teha midagi tuttavlikku, informatsioon mis on organiseeritud ja analüüsitud, organiseeritud informatsioon probleemi sobivaks lahendamiseks.

Teadmisi on uurinud paljud teadlased (Ortmann, Tobin, Awad)  ja nad nimetavad teadmiste hierarhia tipus olevat elementi tarkuseks.

Oluline on teada, et on varjatud (subjektiivsed) ja avatud (objektiivsed) teadmised. Kollektiivis tuleks suuremat rõhku panna avatud teadmistele, mis on kõigile kättesaadavad ning säilivad ka pärast töötaja lahkumist.

Infojuhtimine ja teadmusjuhtimine on omavahel tihedalt seotud, sest pidevalt peab toimuma info liikumine, täiendamine, andmete ja faktide analüüs ning säilitamine, mille tulemuseks oleksid teadmised.

Autori soovituseks on, et kollektiivis tuleks rohkem juhtida tähelepanu sellele, et kõik saaksid oma arvamust avaldada, saaksid pidevalt infot kollektiivis toimuvast, et tunneksid ennast vajalikuna. Olulised teadmised tuleks säilitada nii, et nad oleksid kättesaadavad ka pärast mõne töötaja lahkumist.  

Järeldustele jõudmiseks kasutab autor erinevate teadlaste arvamusi ning võrdleb neid ja toob välja olulisemad märksõnad ning selgitused.

Kasutatud allikas:
I. Liiv, E. Kalle (2005) Teadmusjuhtimine


Kommentaare ei ole: