neljapäev, 10. oktoober 2013

II MOODUL Ülesanne 2

Kooli teadmusjuhtimise analüüs

Igale töökollektiivile on oluline, et organisatsioonis toimuks uute teadmiste omandamine, jagamine, kasutamine ning säilitamine. Tänapäeval ei valmista info otsimine erilist probleemi, vaid probleemiks võib osutuda hoopis tohutu infohulgaga toime tulemine ning eristamine ebaolulisest olulist, sellele lisaks tuleks kontrollida faktide paikapidavust.

Koolis kasutatakse erinevad infobaase, näiteks: e-kool, EHIS, õpilasraamat. E-koolis saab säilitada, aga ka jagada infot, mis on nii õpetajatele, kui lastevanematele selles suhtes hea, et on üks keskkond ning kogu info saab kätte ühest kohast. Lisaks sellele on igas koolis õppekava, ainekavad, õpetajate töökavad, mida säilitatakse ja neid võivad õpetajad kasutada ning vajadusel täiendada.

Koolil on oma koduleht, kust on võimalik leida dokumente, e-posti aadresse, kontakte, õppematerjale ning jooksvat infot. Lisaks sellele kogub järjest enam populaarsust Facebook, sest paljud õpilased ja lapsevanemad on liitunud sotsiaalvõrgustikuga ning seega levib info kiiresti. Sellise info jagamise juures on tähtis jälgida, millist infot võib jagada, millist mitte.

Õpetajad, kes osalevad koolitustel jagavad saadud teadmisi kolleegidega, mis aitab muuta oma töö huvitavamaks.

Tooksin välja meie kooli hea füüsilise keskkonna, sest asume linna südames ning moodustame ühtse kompleksi linnavalitsuse, spordihoone ja muusikakooliga. Koolis on piisavalt klassiruume ning enamus nendest on sisustatud kaasaegselt. Õpetajate toas on olemas nii info, töö kui puhkenurk, mis annab võimaluse töötada ning suhelda kolleegidega.

Meie koolis oleks vaja uuendada dokumentide säilitamise vormi, st paljud asjad võiksid olla internetis, mitte paberile trükitult, sest nii saaks hoida loodust ning info kättesaadavus oleks parem. Seega ei seaks info otsimine ajalisi piire, sest internet on tänasel päeval pea igas kodus ning info leidmine ja kontrollimine on kogu aeg võimalik. Samuti võiksid õpetajad oma töö lihtsustamiseks luua internetipõhised andmebaasid, näiteks blogid, veebilehed, ühistöövahendid.

Kokkuvõtteks võib öelda, et tänapäeval on koolis palju võimalusi info loomiseks, omandamiseks, jagamiseks ja rakendamiseks. 


Kommentaare ei ole: